08-02-06

Viral marketing beïnvloedt aankoopproces jongeren

Affiches, reclamecampagnes, advertenties in kranten, ...  hebben hun limiet bereikt en laten jongeren onverschillig. 
70% van de jongeren onder 30 jaar vindt het reclame-aanbod momenteel te groot. Het Internet daarentegen blijkt nu voor hen de aangewezen manier om nieuwe producten of merken te ontdekken. 

Zo beweert 45% van de ondervraagde jongeren gevoelig te zijn voor on-line reclame op websites, forums, blogs, ...  Ook mond-tot-mond reclame scoort goed, 45% zegt hieraan het meeste waarde te hechten bij het aankoopproces. 

Voornaamste factoren voor de jongeren om tot aankoop over te gaan zijn het vertrouwen dat ze in het produkt hebben gekregen via vrienden, familie, ... en de bereikbaarheid van het product/merk.  Of maw het feit dat ze op elk moment informatie kunnen zoeken over dat bepaald merk/product.  Ook hebben ze via het Internet het gevoel dat ze het merk mee kunnen beïnvloeden doordat ze tips, opmerkingen, advies, ... via de website kunnen doorgeven.  Dit ten koste van de traditionele media. 

De combinatie van deze 2 factoren maakt van Viral Marketing het meest effectieve medium om jongeren te beïnvloeden.  Voor adverteerders dus een zeer belangrijk aspect om te integreren in hun communicatiestrategie naar de jeugd toe!

Lees hier het volledige artikel

 

11:53 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.