17-02-06

Surfing for fun!

Surfen voor het plezier is één van de meest populaire online activiteiten.  

Dit blijkt uit het Pew Internet & American Life Project.  30% van de internetgebruikers ziet het internet als een middel om zijn/haar vrije tijd te spenderen. 


In vergelijking met andere populaire online activiteiten, komt 'surfing for fun' net na het versturen of ontvangen van e-mails (52%),  het gebruiken van een zoekmachine (38%) en het online bekijken van het nieuws (31%).

Vooral jonge mannen (34%) gaan online just for fun.  Hoe meer internetervaring hoe meer ze het internet voor dit soort doeleinden gebruiken. 

Deze trend is toe te schrijven aan 2 factoren .  Zo hebben steeds meer mensen broadbandtoegang thuis.  Ook kent het aanbod van content en applicaties een grote groei en voelen meer mensen zich dus aangesproken door dit medium.

Internetgebruikers zagen het web al als een medium om te communiceren, informatie te verzamelen en antwoorden te zoeken.  Nu hoort fun surfing ook in dit lijstje thuis!

Lees hier het volledige rapport

17:41 Gepost door | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

08-02-06

Skynet lanceert 11 online

De meest besproken goal van de Jupiler League gemist? Meer info nodig over een bepaalde club om je vrienden onder tafel te praten? Zoek niet langer, want vanaf nu is er 11online.be. De eerste Belgische voetbalportal waar de surfer dagelijks op de hoogte blijft van het laatste nieuws uit de voetbalwereld: de mooiste momenten van de Jupiler League, het laatste voetbalnieuws, voetbalblogs van meer dan 30 bekende voetbalkenners uit binnen- en buitenland, .... 

Dit is nog niet alles, hieraan gekoppeld lanceren we ook een nieuw direct media programma:www.11ForYou.be.  Dit is een voordeelprogramma voor voetbalfans met gratis tickets, ontmoetingen met spelers, exclusieve voetbalgeschenken, ...

Maar ook voor adverteerders die het hele voetbalgebeuren liever aan zich voorbij laten gaan, is 11online.be toch interessant.  Waarom?  Omdat deze portal interactieve marketingconcepten biedt die aanpasbaar zijn aan de verschillende platformen.  De nieuwe crossmediaregie van Skynet zal instaan voor de commercialisering van een aantal crossmediaconcepten. Via verschillende formats kan een adverteerder de voetballiefhebbers dus op verschillende momenten bereiken. 

11online.be is het eerste cross-media merk waarbij we een mix maken tussen onze IDTV- en webmedia.  We zetten hierbij een belangrijke stap naar de toekomst!

13:52 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Viral marketing beïnvloedt aankoopproces jongeren

Affiches, reclamecampagnes, advertenties in kranten, ...  hebben hun limiet bereikt en laten jongeren onverschillig. 
70% van de jongeren onder 30 jaar vindt het reclame-aanbod momenteel te groot. Het Internet daarentegen blijkt nu voor hen de aangewezen manier om nieuwe producten of merken te ontdekken. 

Zo beweert 45% van de ondervraagde jongeren gevoelig te zijn voor on-line reclame op websites, forums, blogs, ...  Ook mond-tot-mond reclame scoort goed, 45% zegt hieraan het meeste waarde te hechten bij het aankoopproces. 

Voornaamste factoren voor de jongeren om tot aankoop over te gaan zijn het vertrouwen dat ze in het produkt hebben gekregen via vrienden, familie, ... en de bereikbaarheid van het product/merk.  Of maw het feit dat ze op elk moment informatie kunnen zoeken over dat bepaald merk/product.  Ook hebben ze via het Internet het gevoel dat ze het merk mee kunnen beïnvloeden doordat ze tips, opmerkingen, advies, ... via de website kunnen doorgeven.  Dit ten koste van de traditionele media. 

De combinatie van deze 2 factoren maakt van Viral Marketing het meest effectieve medium om jongeren te beïnvloeden.  Voor adverteerders dus een zeer belangrijk aspect om te integreren in hun communicatiestrategie naar de jeugd toe!

Lees hier het volledige artikel

 

11:53 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |