11-04-06

Online marketing bij games is hot!

De gemiddelde internetter laat zich tweemaal per week overhalen om mee te doen aan een spel van de adverteerder. 
Toch komen adverteerders nog niet voldoende tegenmoet aan de voorkeuren van de deelnemers waarbij de games echt grappig, moeilijk, ... moeten zijn om hun aandacht vast te houden. 


Wanneer een spel aanstekelijk is, niet te lang duurt, de game meerdere keren gespeeld kan worden en er progressie in de score zit zal de consument de game vaker spelen (tot zelfs 10 keer).  Dit komt overeen met een half uur volledige aandacht voor het spel èn het merk.  Resultaten die met een commercial of banner minder voor de hand liggen.

Jammer genoeg spelen de adverteerders hier nog niet voldoende op in.  Bij hen ligt de focus op het verzamelen van zoveel mogelijk e-mail adressen wat vaak ten koste gaat van het benadrukken van de afzender van het online spel. 

Lees hier het volledige artikel.

11:12 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Search beïnvloedt offline aankoopgedrag

Search blijkt heel belangrijk te zijn inzake het beïnvloeden van het aankoopgedrag bij offline aankopen.  Dit blijkt uit een studie uitgevoerd door  Google.  Hierbij onderzochten ze de impact van websearch op aankopen verricht tijdens de kerstvakantie van de consumenten (november en december 2005).  Via 24 verschillende zoekmachines namen 83 miljoen Amerikanen deel aan het onderzoek. In totaal gaven ze meer dan 552 miljoen zoekopdrachten in.  Het ging om een vergelijking tussen elf verschillende productcategoriën.

De studie bevestigt de belangrijke rol van search in het beïnvloeden van het aankoopgedrag van de consument zowel online als offline.  25% van de zoekers kocht een item dat onmiddellijk verband hield met hun zoekopdracht, van deze kopers deed 37% de aankoop online en maar liefst 63% deed dit offline.

De offline-aankopen zijn het grootst in de categoriën zoals consumer electronics, speelgoed/hobbies, video games/consoles en muziek/film/video's. 

Meer dan 80% van de 'vakantiezoekers' ziet search als het meest effectieve middel bij het zoeken naar geschenken en het nemen van de aankoopbeslissing. 

Meer resultaten vindt u hier.

10:53 Gepost door | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Nieuwe wereld met Internet

We evolueren stilaan naar een nieuwe wereld die gedomineerd wordt door het Internet.  Deze Internevoorspelling werd gelanceerd in het meest recente onderzoek van Zenith Optimedia.  Hierbij vergeleken ze de invloed van het Internet met andere advertentiemedia waaronder radio en outdoor advertising.

Internet zal wereldwijd outdoor advertising overtreffen en zal tegen 2008 zelfs radio ingehaald hebben.  De Internetvoorspellingen gaan nog verder: Waar nu 4,5% van alle advertentiebestedingen naar het Internet gaat, zal dat in 2008 reeds 6,5 % zijn.  

We kunnen dus terecht zeggen dat het Internet het snelst groeiende medium is waarbij er sprake is van een algemene advertising boom. 

Lees hier het volledige artikel.

09:52 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

06-04-06

Adverteer nu op Redbox/Coolbox ...

... en bereik: 36% van alle online 12-17 jarigen, 35 %  van alle online 18-24 jarigen, 17 % van alle online 18-35 jarigen. (gebaseerd op regelmatige bezoekers).

Skynet heeft begin deze maand zijn regie uitgebreid met Redbox.be (Vlaanderen) en Coolbox.be (Wallonië).  Het gaat om interactieve media die toonaangevend zijn binnen het segment van de jongerenportals en deel uitmaken van het 'Incrowd-portfolio'.

Dit is de perfecte aanvulling op het Skynetportfolio dat met Arena51, jongerensite waar gaming & entertainment centraal staan, reeds aanwezig is binnen het jeugdsegment en zich hier nu nog sterker positioneert.

Redbox/Coolbox is een sociaal medium waarbij de dynamische interactie (via blogs, foto-album, gastenboek, ...) tussen de gebruikers centraal staat.  De site telt reeds 551.666 regelmatige bezoekers (bron Metriweb, Maart 2006). 

Voor meer info kan u contact opnemen met Sven Lybaert, Sales Team Manager Youth Portals (+32 2 706 13 47) of een mailtje sturen naar sven.lybaert@team.skynet.be.

15:48 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

'On demand' via sms2mail

Vanaf 1 maart, werd Skynet de exclusieve verdeler van de sms2mail-technologie voor de reclamesector in België.

Via sms2mail kunnen adverteerders in al hun offline communicatie een call to action opnemen die de consument aanzet om via sms meer info te vragen op zijn of haar e-mail adres.

Deze info kan bestaan uit digitale content in de e-mail (tekst, al dan niet bewegende beelden) of links naar een website, wedstrijd of digitaal tijdschrift.

In eerste instantie genereert deze techniek dus uiterst waardevolle (nieuwe) contacten, aangezien de consument spontaan reageert op de advertentie.  Bovendien verhoogt de integratie van de verscheidene off- en online kanalen de effectiviteit van uw campagne.  Last but not least laat sms2mail u ook toe in real time de efficiëntie van uw offline mediaplan te berekenen en kan u de return op uw investeringen verhogen. 

Sms2mail sluit perfect aan bij de Skynet strategie om uit de hoek te komen met een uiteenlopend aanbod van interactieve media & marketingoplossingen die van toepassing zijn op alle digitale platformen (web, IDTV, mobiel).

Test het systeem: sms mail naar 3545 en ontvang een presentatie van het product in uw e-mail inbox.

Daarna kan u contact opnemen met Bert Marievoet, Sales Manager sms2mail:
+32 2 706 13 46 of bert.marievoet@team.skynet.be

 

 

11:27 Gepost door | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |