13-07-06

De rol van Online Advertising in de mediamix

De EIAA onderzocht hoe de verschillende media waaronder ook het Internet gecombineerd kunnen worden in de mediamix.  Deze combinatie leidt tot een verhoogd bereik en verbetering van de advertentieboodschap, merknaam, imago en koopintentie van de producten of diensten. Voornaamste conclusies die we uit het onderzoek kunnen trekken:

Consumenten die bereikt worden via TV of het Internet herinneren zich meer details van de campagnes dan diegenen die via een andere medium bereikt worden. Het onderzoek bevestigt hiermee de synergie tussen TV & Online als mediamix om te adverteren. 

Adverteren via het Internet is de slimste manier om het merkimago te verbeteren waarbij volgende eigenschappen aan het imago worden toegeschreven: uniek, vernieuwend, modern, trendy, sympathiek.

Zelfs de kleinste online campagnes beïnvloeden de consument.  Maar ga bij voorkeur voor een goed gebalanceerde mix tussen TV/Print/Online.

Het volledige onderzoek kan u hier bekijken.

15:52 Gepost door in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.