20-07-06

Metriweb: nieuwe Internetstudie

We kennen allemaal Metriweb als Internetstudie van het CIM waarbij het aantal bezoekers van de verschillende sites gemeten en gevalideerd wordt.  Sinds mei dit jaar heeft het CIM MetriProfil gelanceerd, een nieuwe Internetstudie als aanvulling op Metriweb.  MetriProfil laat ons toe het profiel van de bezoekers en dus de site beter te leren kennen. Wij onthouden uit deze studie vooral dat:

- Skynet de meest selectieve portaalsite in België is op de sociale groepen 1 tot 4

- Redbox één van de best scorende sites is naar jongeren en studenten toe (12-
  44 jarigen, sociale groepen 5-8) 

- Automagazine zeer selectief is op de verantwoordelijken voor het inkomen.
  De site scoort goed op het midden- en hoger management.

Wil u alle resultaten bekijken?  Klik dan hier!

11:42 Gepost door in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

13-07-06

De rol van Online Advertising in de mediamix

De EIAA onderzocht hoe de verschillende media waaronder ook het Internet gecombineerd kunnen worden in de mediamix.  Deze combinatie leidt tot een verhoogd bereik en verbetering van de advertentieboodschap, merknaam, imago en koopintentie van de producten of diensten. Voornaamste conclusies die we uit het onderzoek kunnen trekken:

Consumenten die bereikt worden via TV of het Internet herinneren zich meer details van de campagnes dan diegenen die via een andere medium bereikt worden. Het onderzoek bevestigt hiermee de synergie tussen TV & Online als mediamix om te adverteren. 

Adverteren via het Internet is de slimste manier om het merkimago te verbeteren waarbij volgende eigenschappen aan het imago worden toegeschreven: uniek, vernieuwend, modern, trendy, sympathiek.

Zelfs de kleinste online campagnes beïnvloeden de consument.  Maar ga bij voorkeur voor een goed gebalanceerde mix tussen TV/Print/Online.

Het volledige onderzoek kan u hier bekijken.

15:52 Gepost door in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

07-07-06

Een dag uit het leven van 350 consumenten

Onderzoek waarbij 350 consumenten een ganse dag geobserveerd werden betreffende hun media-consumptie toont aan dat web:

- een sterke positie heeft ingenomen tussen de belangrijkste media
- minder onderhevig is aan geslachts/leeftijdsverschillen tov traditionele media
- het 2de grootste medium is voor thuisgebruik
- het grootste medium is voor gebruik op het werk
- de consument op alle belangrijke delen van de dag bereikt
- waardevolle contacten aantrekt voor adverteerders
- ervoor zorgt dat de online consument vaak meer spendeert dan
  de TV-addicts.

Klik hier om de volledige studie te downloaden!

15:46 Gepost door in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |